Forum www.larpdzicz.fora.pl Strona Główna www.larpdzicz.fora.pl
Forum poświęcone organizacji gry terenowej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Propozycja uproszczenia mechaniki walki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.larpdzicz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lis
Mistrz Gry



Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Grodu Kraka

PostWysłany: Nie 19:03, 30 Cze 2013    Temat postu: Propozycja uproszczenia mechaniki walki

Proponuję następujące uproszczenia. Mają one na celu zwiększenie płynności rozgrywki przy możliwym utrzymaniu realizmu.

Ranienie:
Jeśli gracz został trafiony, to traci 1 pż (punkt życia) i odnosi ranę - trafiona kończyna jest niesprawna. Gracze mają maksymalnie po 2 pż, + ewentualnie więcej za odpowiednie umiejętności, lub efekty tymczasowe (mikstury, czary). Gdy pż gracza spadną do 0 jest on ciężko ranny i nie może walczyć, biegać, ani używać żadnych specjalnych umiejętności. Gdy gracz spadnie do -1 pż wchodzi w stan krytyczny.
>ranna ręka zwisa bezwładnie
>ranna noga: nie możesz biegać, dwie: przewracasz się
>ranny korpus: trzymasz na nim rękę.

Rany leczą się jak dotąd, tylko z każdą wyleczoną odnawia się 1 pż.

Gdy gracz dostał np.: 2 razy w rękę, traci za każdy cios po 1 pż i musi je potem wyleczyć oba, aby mieć sprawną rękę.

Pancerz:
>Lekki pancerz chroni cię przed pierwszym trafieniem w pancerz w danej walce. Drugie trafienie przez lekki pancerz rani cię. Jako lekki pancerz liczy się gruba przeszywanica, gruba i sztywna skóra, kolczuga, miękka skóra/lekka przeszywanica wzmacniana np. zbrojnikami.
>Ciężki pancerz chroni cię zupełnie przed trafieniami jednorącz i pierwszym trafieniem oburącz. Po pierwszym trafieniu oburącz wszelkie ataki normalnie cię ranią. Jako ciężki pancerz liczą się zbroje płytowe i inne ciężkie metalowe pancerze, najlepiej na przeszywanicy.
Trafienia orężem miotanym liczą się jak jednorącz, a pociskiem z łuku/kuszy jak oburącz.
Trafienie lekkiego pancerza "ściąga" tylko lekki pancerz, trafienie oburącz ciężkiego "ściąga" wszelaki posiadany pancerz.

Skasowałbym też umiejętność potężny cios. Przedmioty będą się niszczyły, gdy ktoś wejdzie w stan agonalny (-1pż). MG będzie losował, lub wybierał 1 przedmiot do zniszczenia i zaznaczał go.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czarny Wilk
Przywódca frakcji



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:52, 30 Cze 2013    Temat postu:

Duże uproszczenie, jeśli chodzi o poprzednią wersję, duży plus.
Przydałaby się tylko definicja stanu krytycznego- np. postać tylko krzyczy z bólu, musi leżeć, nie może się poruszać, mówi tylko szeptem.

Dobry pomysł z niszczeniem sprzętu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lis
Mistrz Gry



Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Grodu Kraka

PostWysłany: Czw 11:50, 04 Lip 2013    Temat postu:

Stan krytyczny już był wcześniej opisany (jako stan, lub rana krytyczna):

"Gdy postać wpadnie w stan krytyczny mdleje i leży bezwładnie na ziemi. Nie może też mówić i wykonywać żadnych ruchów (poza odczołganiem się na bezpieczną odległość od walki, lub np.: kolczastego krzewu, czy też pokrzyw w które upadł). Odpowiednie czary, lub opieka medyczna mogą sprawić, że postać wyzdrowieje ze stanu krytycznego. Jeśli jednak nie stanie się to w przeciągu 15 minut, dzieje się jedna z następujących rzeczy:
> Jeśli w czasie danej rozgrywki (larpa) postać nie przebywała jeszcze w stanie krytycznym przez 15 minut, to ma dość sił witalnych, aby sama z niego wyzdrowieć. W dalszym ciągu cierpi jednak na wszystkie inne doznane rany, poza krytyczną.
> Jeśli postać już raz musiała wyjść ze stanu krytycznego o własnych siłach, to jej ciało nie wytrzymuje odniesionych ran i postać umiera."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.larpdzicz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin